torsdag 13 september 2012

Nästan ett år

Oj då, jag har en blogg... Riktigt så illa är det inte, jag har inte glömt men inte heller haft någon blogglust alls, nu kanske den kommer igen?

Under hela förra året läste jag Textilvetenskap i Uppsala, en helt ny textilvärld har öppnat sig och jag har lärt mig mer än jag trodde var möjligt! Nu är jag inne på C-kursen och det är fortfarande lika roligt, nu får jag ju fördjuda mig lite mer också, och C-uppsatsen kommer antagligen handla om lin på något sätt.
All textil är spännande men jag har mest fastnat för det folkliga, det finns mindre skrivet och forskat kring det och det känns mer tilltalande, det är där de flesta av oss har sin historia.

Just nu har jag fullt upp med att få igång en liten garnbutik, den finns både på nätet och hemma i vårat garage i Bålsta! www.avigamaskan.se Här i byn finns inte så stort garnutbud och jag som älskar naturmaterial vill sälja ull, alltså är det det sortimentet som kommer att finnas, plus en del färdiga alster.

Några vantar har också kommit till, eller en hel del egentligen. Till Kulturnatten i Uppsala hade jag gjort ett par Dalbyvanter till dam och ett par herrvantar, utan broderi men med fax. Dessa vantar ska sedan åka på utställning runt om i Uppland på en utställning som Hemslöjden anordnar.



 
En liten linodling har det blivit under sommaren också, och nu hänger det på tork!




Nu ska vi se om jag fortsätter skriva, jag ska göra ett försök i alla fall!

Caroline

1 kommentar:

  1. Aha, så du hade redan börjat! Ja, min sover ganska djupt fortfarande så det är därför jag missat det. :-)

    SvaraRadera