onsdag 31 augusti 2011

Vävning

Skolstarten är avklarad och första dagen lektionsdagen också. Vi börjar med tre veckors vävning och igår satte vi ihop vävstolar och satte i varpen. Jag trodde att jag inte var så intresserad av vävning, jag har aldrig provat och det verkade svårt och meckigt. En dag och jag börjar ändra mig, det ÄR verkligen intressant och det ska bli himla skoj att få börja väva!
(Och jag började genast kolla annonser på Blocket)


Idag är lektionsfri dag, jag ska rita klart ett par trädgårdar och sen göra hemläxan, fläta och väva ett antal olika prover som ska lämnas in. Jag återkommer med bildbevisen sen, om jag lyckas få ihop några prover!


I fredags gjorde jag klart ett par nålbundna muddar till, de är bundna i grått tvåtrådigt garn och "pälskanten" är virkad med ett garn från Hemtex.


Caroline

1 kommentar:

  1. Så tjusiga och även de med blommor! Kul med ny blogg och nyt utseende.

    SvaraRadera